کد خبر: 1227763
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
رئیس اتاق اصناف مشهد در گفتگو با «جوان» تصریح کرد

جوان آنلاین: رئیس اتاق اصناف مشهد معتقد است: دریافت مجوز الکترونیک و شناسه یکتا مزیت‌های زیادی دارد. این اقدام به تقارن اطلاعات منجر می‌شود، زیرا اطلاعات تمامی کسب‌وکار‌ها و تمامی مجوز‌ها روی سامانه بارگذاری می‌شود، افراد به این اطلاعات دسترسی دارند و می‌توانند بهتر در مورد شروع کسب‌وکار جدید و سرمایه‌گذاری‌های‌شان تصمیم‌گیری کنند. دولت می‌تواند نظارت بیشتری بر فضای اقتصادی کشور داشته باشد و با فعالیت‌های زیرزمینی و مخرب برخورد کند. 
 
طی سال‌های اخیر اقداماتی در راستای تسهیل صدور مجوز‌ها صورت گرفته است. از مهم‌ترین اقدامات این بود که مجوز‌ها الکترونیک شدند. در همین راستا، فعالان اقتصادی تا ۲۶ اردیبهشت ماه فرصت دارند نسبت به دریافت مجوز الکترونیک و شناسه یکتا اقدام کنند. کسانی که مجوز کاغذی دارند نیز می‌توانند به راحتی مجوز الکترونیک بگیرند. 
به زعم بسیاری از کارشناسان، الکترونیک‌شدن مجوز‌ها به نفع فعالان اقتصادی سالم و قانونی است، زیرا به دولت امکان می‌دهد فعالیت‌های قانونی و غیرقانونی را شناسایی کند. به این ترتیب، فعالیت‌های زیرزمینی‌ها شناخته می‌شوند و فعالان اقتصادی متقلب، قاچاقچی و کلاهبردار در معرض خطر قرار می‌گیرند. 
شناسه یکتا به منزله کدملی برای فعالان اقتصادی عمل می‌کند و به این ترتیب آن‌ها شناسنامه‌دار می‌شوند، بنابراین امکان مقابله با فعالیت‌های زیرزمینی به وجود می‌آید. 
در شرایط فعلی که تولید از رونق افتاده و فعالیت‌های سوداگرانه از سودآوری بالایی برخوردارند، از دولت انتظار می‌رود هر چه بیشتر در راستای شفاف‌سازی فضای اقتصادی کشور و مقابله با سودجویان گام بردارد. از این طریق، بستر برای حمایت از تولیدکنندگان واقعی فراهم می‌شود. 
با توجه به روند ساده‌ای که برای دریافت مجوز الکترونیک و شناسه یکتا در نظر گرفته شده است، بسیاری از کارشناسان، رؤسای اصناف، اتحادیه‌ها و نمایندگان مجلس بر ضرورت دریافت شناسه یکتا از سوی فعالان اقتصادی تا مهلت قانونی تأکید می‌کنند. 
 هادی مخملی، رئیس اتاق اصناف مشهد در گفتگو با جوان» در خصوص الکترونیک‌شدن مجوز‌ها و دریافت شناسه یکتا از سوی فعالان اقتصادی خاطرنشان کرد: این اقدام قطعاً برای کشور سودمند است. از این طریق امکان شناسایی فعالان اقتصادی قانونی و غیرقانونی به وجود می‌آید، بنابراین دولت می‌تواند نظارت بیشتری بر فضای اقتصادی کشور داشته باشد و با فعالیت‌های زیرزمینی و مخرب برخورد کند. 
وی ادامه داد: ساماندهی مجوز‌های کسب‌وکار به صورت اینترنتی می‌تواند به عنوان ابزاری در اختیار اتحادیه‌ها و اصناف قرار بگیرد و کار‌ها با مدیریت بهتری پیش برود. 
رئیس اتاق اصناف مشهد خاطرنشان کرد: همه فعالان اقتصادی تا ۲۶ اردیبهشت فرصت دارند برای دریافت شناسه یکتا اقدام کنند. بعد از این تاریخ، هر کسب‌وکاری که شناسه یکتا نداشته باشد، پلمب می‌شود و اجازه فعالیت نخواهد داشت. 
مخملی گفت: روند بسیار ساده‌ای برای دریافت شناسه یکتا و مجوز الکترونیک در نظر گرفته شده است. افراد می‌توانند با ارائه شناسه صنفی و کد پشت کارت ملی نسبت به دریافت شناسه یکتا و مجوزالکترونیک اقدام کنند. 
وی ادامه داد: کسانی که مجوز کاغذی دارند نیز می‌توانند به سادگی مجوز الکترونیک دریافت کنند. فرصت مناسبی است که فعالان اقتصادی از این سادگی روند بهره ببرند و هر چه سریع‌تر برای دریافت شناسه یکتای خود اقدام کنند. 
رئیس اتاق اصناف مشهد خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادی از این به بعد برای دریافت هر نوع تسهیلاتی باید شناسه یکتای خودشان را ارائه دهند، بنابراین ضرورت دارد همه کسانی که در کسب‌وکاری فعالیت دارند، برای دریافت این شناسه اقدام کنند. 
مخملی گفت: دریافت مجوز الکترونیک و شناسه یکتا مزیت‌های زیادی دارد. این اقدام به تقارن اطلاعات منجر می‌شود، زیرا اطلاعات تمامی کسب‌وکار‌ها و تمامی مجوز‌ها روی سامانه بارگذاری می‌شود، افراد به این اطلاعات دسترسی دارند و می‌توانند بهتر در مورد شروع کسب‌وکار جدید و سرمایه‌گذاری‌های‌شان تصمیم‌گیری کنند. 
وی ادامه داد: به طور کلی، بهره‌بردن از بستر الکترونیک در روند‌های اداری به تسریع امور منجر می‌شود و بستر سوءاستفاده‌های احتمالی را از بین می‌برد. با توجه به تمامی مزیت‌هایی که گفته شد، لازم است فعالان اقتصادی نسبت به دریافت شناسه یکتا اقدام کنند تا از تسهیلات ویژه دولت نیز بهره‌مند شوند. 
رئیس اتاق اصناف مشهد خاطرنشان کرد: ما در اتحادیه و صنف خودمان با جدیت موضوع دریافت شناسه یکتا را پیگیری کرده‌ایم و فعالان اقتصادی در حال دریافت مجوز الکترونیک هستند.

برچسب ها: صدور مجوز ، اصناف ، اقتصاد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار